pigenlina

Respekt

Publicerad 2016-04-20 17:03:15 i Allmänt

Jag har fått en helt ny respekt för radiografer! Innan radiografikursen trodde jag att röntgen var något så simpelt som att trycka på en knapp, men det handlar om ström, spänning, avstånd, filtrering, och Gud vet vad. Jag har aldrig tänkt över att det finns olika energi i röntgenstrålningen och att det gäller att optimera strålarna för materialet som ska genomlysas. Men det är kul att lära om! 
Ni har önskat bilder på resten av lägenheten, så idag tänkte jag presentera köket. Det är inte jättestort, men kan absolut hålla en middag för 6 personer (har inte provat fler, återkommer med maxantal). Jag funderar på att sy gardiner för att höja mysfaktorn, men det är inte en av mina prioriteringar tidsmässigt. Bordet köptes för 100 kr inklusive hemkörning. En av mina bästa affärer någonsin... Det är ett klapp-bord och går att veckla ut på båda sidor. Har ni några förslag på andra stämningshöjare till köket?





Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2016-04-20 21:30:09

Gardiner, tavlor, blommor!!

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-04-21 07:49:15

Påminner i utformningen om Ebbas kök.
Fin gardin och blommor i fönstret.
Fina Marimekko-burkar i "kryddhyllan".
Alt. de där franska plåtburkarna som du gillar.
Det får bli lite roliga shoppingmål i sommar.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela