pigenlina

Att vara vuxen

Publicerad 2018-02-12 14:10:25 i Allmänt

När blir man vuxen? Det har jag funderat över många gånger. När jag var barn/tonåring kommer jag ihåg att jag satte gränsen vid 20 år. Sen blev jag 20, och höjde till 23, och därefter till 25. Nu är jag 26 år, cyklar med hjälm, sopsorterar, använder tandtråd, har jobb och lägenhet, men känner mig fortfarande inte helt vuxen. Min nya definition är att man blir vuxen när man själv får barn. Vi får se om den också ändras. Jag såg ett citat skrivet på en vägg här om dagen, som jag tänkte dela med er. "Vi slutar inte leka för att vi blir gamla, vi blir gamla för att vi slutar leka". Tänkvärt! 
Imorgon är det fettisdagen, så idag tog jag med mig semlor på jobb. Det var en succé. På onsdag kommer två vänner från triatlon-klubben och Rasmus över på svensk middag (köttbullar till huvudrätt och semlor till dessert), och i helgen håller jag inflyttningsfest. Det här kommer att bli en riktig pangvecka! (Med massor av semlor...) 
(null)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2018-02-12 16:10:47

Semlorna var ett bra sätt att fira namnsdagen på. Pusspuss

Postat av: Mormor

Publicerad 2018-02-15 13:01:02

Bakar man så´na semlor, är man vuxen.

Postat av: Pappa

Publicerad 2018-02-17 07:48:53

Du är vuxen för du har en slagborrmaskin och kan använda den.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela