pigenlina

Gardiner

Publicerad 2018-02-05 11:32:19 i Allmänt

I helgen satte jag upp mina sammetsgardiner från Linum. Och det tog verkligen hela helgen. I lördags åkte jag till Ikea för att köpa gardinskenor, och det var också i lördags som jag borrade upp dom. Lägenheten är lite sne, så jag fick ta det svåra beslutet att följa takets lutning eller vattenpasset, och valde det sistnämnda. Det tror jag var smart! Pappa kan vara stolt, vattenpasset visar 0,1% felmarginal. Det sägs att Thomas Edison prövade 1000 gånger innan han uppfann glödlampan, och det var lite så jag kände mig i söndags när jag skulle sy upp gardinerna. Det tog 5 timmar, 3 försök och lika många olika tekniker innan jag blev nöjd, men nu är Linumgardinerna perfekta. Söndag kväll avslutades hemma hos Morten och Jonathan, två köpenhamnvänner jag har fått genom min väninna Louise. Jonathan, som är kock, lagadehemmagjord tortelini till oss. Helt sjukt gott! Det ska jag pröva själv. Efteråt såg vi filmen "The Danish girl", som 1 av 3 grät till. Gissa vem. Morten och jag har bokat en spontanresa till Berlin i April. Det ser jag verkligen fram emot! Vi ska se fotbollsmatch, gå på konstmuseum, äta massa god mat och dricka öl och cocktails. Jag är så glad för alla mina vänner.  Både gamla och nya. Ni är det bästa jag har.  (null)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2018-02-05 13:51:56

Berlinresa=uttag ur belöningsbanken...
Pusspuss

Postat av: Pappa

Publicerad 2018-02-06 07:09:36

Jag är stolt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela