pigenlina

Ljusfestival

Publicerad 2018-02-26 15:03:12 i Allmänt

I fredags fick jag besök av Louise, Ask och Stine. Vi lagade helstekt kyckling och rotfrukter i ugn, och till efterrätt serverades semlor (sista för i år). Kvällen bjöd på massa spännande samtalsämnen och intressanta diskussioner. Louise och Ask är kiropraktorvänner från Odense, medan Stine är en väninna från Frambu. Jag älskar när hela Skandinavien samlas under ett tak - speciellt under mitt. Om lördagen gick Ask och jag på ljus-safari i Köpenhamn. Det har satts upp en massa ljusinstallationer i staden som vi utforskade. Efter att ha cyklat runt i minusgrader drog vil till Christiania och gick i nakenbastu. Det var verkligen en upplevelse! Söndagen gick mest till avslappning och ukulelespel. Rasmus kom över och åt kvällsmat, men jag gick i säng innan kl 21. Februariförkylningen har drabbat även mig och vi får se om jag klarar av både gympass och simning ikväll. Just nu lutar det åt ett lätt gympass bara för att röra lite på kroppen, och spara dubbelträningen till nästa vecka. Nästa helg väntar födelsedagsfest hos Kjell och ett besök på Statens Museum för Konst. I samband med utställningen ’behind the art’ kan man vara med på en kroki-workshop. Jag prövade kroki-teckning under kulturnatten i Bergen en gång, och nu känns det på tiden att göra ett försök till. 
Bild från lördag morgon med Louise. När kiropraktorer besöker varandra...
(null)

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2018-02-28 07:29:13

Nakenbastu? Är man inte alltid naken i bastun?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela