pigenlina

Cykling

Publicerad 2018-06-07 09:22:08 i Allmänt

I höstas och vintras lärde jag mig att simma crawl. Sommaren däremot kommer att innebära mycket cykelträning (och open water simning). Cykelvärlden blev en helt ny värld efter att min chef Nils skruvade på extra handtag på min racer (så att man kan vila på underarmarna), och efter att min klubbkamrat Caris sa åt mig att man inte ska ha trosor under cykeldräkten. Nu svider det inte längre när jag kissar efter träningen. Igår körde jag mitt första cross training-pass. Det innebar 15 km uppvärmning ut till Bregnerød, sedan rundor med 5 km cykling och 1,8 km löp tre gånger. Så cyklade vi de 15 km tillbaka till stan igen. Jättekul! Det är helt annorlunda att löpa efter cykling. Benen kör runt, runt och utmaningen blir att hålla igen i starten. Idag har jag träningsvärk i hela kroppen. Härligt!
(null)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2018-06-08 10:19:30

Bra jobbat!
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela