pigenlina

Härliga helg

Publicerad 2018-03-12 09:30:46 i Allmänt

Jag har haft en helt FANTASTISK helg, med massa vänner och lite mindre sömn. Den startade i fredags med finbesök av Sandra Rönnsved. Vi åt Köpenhamns godaste pizza på Mother i Kødbyen. Eftersom vi fick vänta lite på bordet (trots förbokning), gav hovmästaren oss (inklusive sig själv) någon slags italiensk lemon-shot. Jag tänkte inte så mycket mer på det, men Sandra viskade: Evelina, du vet att det här inte är normalt? Haha, och det är nog sant. Svenska hovmästare shottar inte med sina restauranggäster. Lördagen inleddes med triatlonträning. Först simning, sen löpning. Kia, Magnus och jag fortsatte därefter hem till Rasmus, som hade stekt pannkakor, värmt bröd och ställt fram alla världens pålägg. Det blev en fantastisk brunch med fantastiska människor. Lördag kväll spenderades med Malou, en väninna jag känner från Odense genom Sara. Vi drack cocktails och dansade tills baren stängde. Stället hette Noho (också i Kødbyen) och kan verkligen rekommenderas! Goda drinkar, spännande människor och fina lokaler. Efter få timmars sömn steg jag upp, cyklade till banegården och tog tåget til Louisiana Museum of Modern Art tillsammans med Morten. Vi såg en utställning med keramik av Picasso och åt museets brunchbuffe. Två gånger är tradition, och jag glädjer mig redan til fler kulturdagar med Morten. Efter helgens dos av kultur begav jag mig vidare till Christiania och fællessauna med Ask. Det är så skönt att basta när det är kallt ute, och Christianiabastun är en av dom varmaste jag har varit inne i. Röda och varma cyklade vi vidare till Vår Fru kirke och gick i nattkyrka. En varierad och händelserik helg helt enkelt. Nu är jag, trots sömnbrist, full av erergi och redo för en ny arbetsvecka. 
Malou och jag:
(null)
Sandra och jag: (null)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2018-03-13 07:52:23

Så kul att du kunde träffa Sandra!!!!
Din helg var verkligen intensiv.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela