pigenlina

Simma cykla springa

Publicerad 2018-09-24 11:19:25 i Allmänt

Triathlonloppet som Kia och jag hade anmält oss till blev ju inställt, så igår gjorde vi (Kia, Magnus och jag) vårt eget lopp. Vi började dagen med 1,9 km simning i Bellahøj simhall. Så cyklade vi inom oss själva, bytte kläder och hämtade cyklar innan vi möttes hos Magnus för en lätt lunch. Efter lunchen cyklade vi 90 km, mellanlandade hos Magnus för att hämta våra saker, och fortsatte hem till mig, där vi lämnade cyklar och påbörjade löpningen. De första 15 km gick lätt som en plätt, sen kändes själva löpningen tyngre, även om jag tror att jag höll samma tempo. Den första halvan av cyklingen hade vi motvind, så för min del var cyklingen den jobbigaste. I alla fall de första 45 km. Andra halvan däremot gick väldigt bra. I och med att vi inte kunde köra allt i ett sträck är det svårt att avgöra hur det hade gått i en tävling, men jag tror nästan att det hade varit skönare utan pauser. Vi fick lite vila, men hann också bli stela och använde energi på att transportera oss mellan simhallen och Magnus och min lägenhet. Del för del tog simningen 38 min, cyklingen 3 h och 5 min och löpningen strax under 1 h och 40 min. På kvällen beställde vi pizza, köpte äppelkaka och glass och sträckkollade några avsnitt Modern Family. En helt igenom fantastisk dag med duktiga Magnus och Kia!
(null)


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2018-09-24 14:58:38

Ser fram emot att heja på er i Sala nästa år.
Pusspuss

Postat av: Mormor

Publicerad 2018-09-24 22:49:03

Det var strongt av er att göra detta.
Och ta första, andra och tredje placeringen. GRATTIS!!!!!!!!!!

Postat av: Pappa

Publicerad 2018-09-25 05:12:27

Bra jobbat!

Postat av: cas

Publicerad 2018-09-25 14:48:41

Sjuk du är! :D #strongindependentwoman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela