pigenlina

Helsingborg

Publicerad 2019-03-04 09:13:00 i Allmänt

I helgen var jag i Helsingborg för första gången. Vilken stad! Jag tog tåget till Helsingør fredag eftermiddag, och därifrån färjan över till Sverige. Solen sken hela turen och jag njöt uppe på däck. I Helsingborg mötte jag Mats, Sanna och Tobias, som alla skulle på kiropraktorkurs. Själv hade jag träning inplanerad.
Vilka är Mats, Sanna och Tobias?
Mats och jag har känt varandra i 7 år, sedan han skrev till mig och frågade om kiropraktorutbildningen i Danmark. Han kom och bodde hos mig på Nørregade under ansökningen till Odense, men tog utbildningen i England. Under utbildnngsåren hade vi sporadisk kontakt, men möttes inte igen förrän i julas till mjöd i Gamla stan. Mats är en helt fantastisk person, med massa driv, handlingskraft och omtanke till andra människor. Han är glad och inspirerande, tävlingsinriktad och påhittig. Vi har extremt kul ihop och skrattar massor. Sanna och Tobias är Mats kompisar från den svenska allmänna tjänstgöringen som kiropraktor. Underbara människor, seriösa och duktiga i sitt yrke, och en fröjd att umgås med. På fredagkvällen spelade vi 2 h Padel: Mats och jag mot Sanna och Tobias. Vi vann, mest tack vare Mats. Efter padeln åt vi pizza och drack vin på en italiensk resturang i stan. På lördagen tog jag en långrunda i Pålsjöskogen medan gänget var på kurs. 27 km på 2 h och 7 min, snittempo 4:43 min/km. Efter löpning och kurs behandlade vi varandra på hotellrummet, drack champagne och åt gott på en fiskrestaurang vid vattnet. Drömdag. Söndagen ägnades åt hotellfrukost, mysmorgon med TV-serien bron (för mig), och förmiddagskurs för de andra. Vi åt lunch på Ginger, ett ekologiskt café i stan, innan alla påbörjade resorna hem till sig själva. Jag satte mig på färjan, Sanna och Tobias i bilen, och Mats i flyg. Jag är så lycklig och tacksam över alla underbara människor jag har i mitt liv, min utbildning och mitt jobb, min hälsa, energi, frihet och hobbys. Gud vad livet är kul! 
(null)

(null)


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2019-03-05 08:03:23

Där kom bilden jag saknade senast...

Postat av: Mormor

Publicerad 2019-03-05 14:01:08

Tack för uppdateringen och lyckan du delar med dig!

Pussar i massor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela