pigenlina

<3

Publicerad 2019-10-04 11:49:07 i Allmänt

Jag har haft två panghelger med Mats!  Den första i Örebro, där vi besökte hans mentor Henrik + familj, tillsammans med Sanna och Tobias. Mats skulle spela padelturnering om lördagen, och vi andra följde med som support. Utöver padelhallen fick vi se Henriks klinik och Örebro stad - båda jättefina. Helgen efter kom Mats till Köpenhamn. Vi hade bokat biljetter till Bruce Lipton, en amerikansk utvecklingsbiolog som forskar om epigenitik. Epigenitik handlar om att det är signaler utifrån som påverkar vilka gener som uttrycks, och därför kan vi med vår livsstil styra över generna, hellre än att generna styr över oss. Det är tex därför Pillan och jag är olika, fast vi föddes med likadant genom. Superintressant! Med på föreläsningen var också Tone och Christian, Mats vänner från den engelska kiropraktorskolan. Tone och Christian bor och jobbar i Randers på Jylland. På lördagen möttes vi upp för lite shopping, lunch på stan och senare middag och spelkväll hemma hos mig. Söndagen ägnade Mats och jag åt varandra, med sovmorgon, lång frukost, klättring i ett bouldringcenter nära mig och myskväll. Vi har så roligt ihop och längtar efter att få bo i samma stad (och land!) som honom. Men först ska jag njuta av en kul höst och vinter i Köpenhamn, och två spännande månader i Dominikanska Republiken. 
(null)

(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2019-10-04 14:18:47

Epigenitik. Det ska jag forska vidare i. Så intressant.
Jag som tror att generna betyder typ allt.
(Med lite påverkan av yttre faktorer.)
Ser fram emot intressanta diskussioner kring ämnet.
För övrigt har jag väl aldrig förut längtat så mycket till april.
Pusspuss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela