pigenlina

Jag kommer hem igen!

Publicerad 2020-05-21 21:05:38 i Allmänt

Nu är det klart att jag åker med det ukrainska repatrieringsflyget den 27 maj, alltså om en vecka. Det känns konstigt att lämna Moca, som har varit mitt hem de senaste 4 månaderna, men jättehärligt att komma hem till familj och vänner igen. Jag glädjer mig till att överta Ebbas lägenhet på Lidingö, börja det nya jobbet på Engelbreks kiropraktik och fortsätta löpträna lika hårt i Sverige som jag har gjort i DR. Vad mer tar jag med mig från Karibien? Jag vill:
- Fortsätta hjälpa andra, och alltid avsätta tid till andra. Dominikanerna har (återigen!) berört mig med sin öppenhet, hjälpsamhet och givmildhet och jag vill utveckla de egenskaperna hos mig själv. 
- Fortsätta vara positiv och kanske lite naiv. Världen är god och det finns så många fina människor i den. Visst, man ska inte lifta hem med knarklangare, men många tar ansvaret om du ger dem det. 
- Leva i nuet och njuta alla små stunder som i ögonblicket kanske verkar oviktiga, men som alla är  grusstenar i livsvägen. 
- Man kan inte hjälpa eller ändra allt men man kan börja med det i sin närhet och inom räckhåll.
(null)

(null)

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2020-05-22 07:55:17

Kloka ord, och du är så välkommen hem.

Postat av: Mormor

Publicerad 2020-05-22 14:35:09

Jag längtar!💖

Postat av: Pillan

Publicerad 2020-05-23 20:19:24

Så fin! Längtar efter dig ❤️

Postat av: Mamma

Publicerad 2020-05-24 08:14:54

Välkommen hem❣️

Postat av: Linn

Publicerad 2020-05-25 21:17:34

Äntligen!! Längtar efter dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela