pigenlina

The world as a workplace

Publicerad 2020-05-09 16:02:51 i Allmänt

Jag har precis fått veta att Frankrike sänder ett repatrieringsflyg från DR till Paris den 18 maj. Fransmän har förstapriorotet, och därefter andra européer. Som det ser ut nu kan jag alltså antingen åka tillbaka till Sverige om 2 veckor (får svar från UD om plats på flyget den 13), eller om 6 veckor. Mitt Norgwegianflyg i slutet av maj blev nämligen inställt och senarelagt till den 15 juni. Båda alternativen fungerar fint, det enda som är jobbigt är att inte veta. Som den enda World Spine Care volontären här i Moca för tillfället är det min uppgift att "stänga ner" lägenheten, överlämna nycklar till kontaktpersoner, och betala hyror och utgifter i förskott. Därför är det bra med förbehåll, men med en veckas förvarning borde det inte vara några problem. Om jag får en plats på det franska flyget måste jag ta mig till huvudstaden Santo Domingo, som ligger 2-3 timmar bort. Det är egentligen reseförbud mellan städer, men eftersom jag har en god grund att resa borde inte det heller vara några problem.  Annars njuter jag livet, med mina två dagliga löppass, digitalt arbete och skapande av patientinformation. Jag har precis avslutat informationsvideos om smärta, vad som förstärker smärta, skillnaden mellan smärta och skada och kapacitet vs. stress på engelska och spanska. I dagarna som kommer ska jag göra korta träningsvideos som passar bra för livet i karantän, på kontoret eller med begränsad tid. Det ska bli superkul och är arbete helt i min smak! Jag har även skrivit blogginlägg på World Spine Cares hemsida om varför jag valde att volontära, hur kliniken och kulturen ser ut här, samt tiden i karantän under Coronakrisen. Länkar till inläggen här:

https://www.worldspinecare.org/the-world-as-a-workplace/

https://www.worldspinecare.org/world-as-a-workplace-2/

Nedan ser ni några bilder på hur jag bor! Köket är typiskt dominikanskt med gasspis och mörkt trä.

(null)


(null)


(null)


(null)



Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2020-05-09 16:23:39

Nu finns i alla fall två alternativ för hemresa. Vi får se om fransmännen fyller planet.

Postat av: Mamma

Publicerad 2020-05-11 13:20:54

Kul med hemma-hosbilderna. Ser fram emot din hemkomst❣️
😘😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela