pigenlina

Vår i Sthlm och Paris

Publicerad 2022-05-05 09:22:50 i Allmänt

Mycket har hänt sedan Jose och jag kom hem från Dominikanska Republiken. Vi har bl.a.  sytt 35 dukar vid sidan av våra vanliga jobb, firat Silvia och Jorge (Joses SFI-kompisar) med picknick vid Kottlasjön och åkt till Paris på påsklovet. Paris var fantastiskt, till och med mer fantastiskt än vad jag mindes. Första dagen gick vi upp för Eiffeltornet, och jag blev höjdrädd för första gången i mitt liv. Men mest imponerad över mänsklighetens kreativitet och kapacitet. Dag 2 promenerade vi genom Tuileriträdgården till Louvren och sedan Notre Dame. Sista dagen ville vi ha tema mode, och besökte en stor Diorbutik, där vi köpte varsin parfym och fick VIP biljetter till Dior Galleriet. Dior Galleriet visade upp Christian Diors tidiga verk och livshistoria. Det är otroligt inspirerande med så passionerade och drivna människor, och både Jose och jag gick därifrån med ny motivation. Under resten av våren och försommaren väntar en del lopp. Jose och jag har blivit medlemmar i FK Studenterna, och jag känner redan att träningen i grupp har förbättrat formen. Det blir spännande att se var den kan landa! Första formtestet sker nästa onsdag med Arenamilen i Vallentuna, som är ett 10.000 m banlopp. Jag räknar med trötta vader och lungor på torsdagen. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2022-05-06 07:37:13

Full fart som vanligt!

Postat av: Mamma

Publicerad 2022-05-11 11:10:18

Alltid en höjdpunkt när du har publicerat på din blogg. Jättefina bilder. 😘😘

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela