pigenlina

I natt jag drömde...

Publicerad 2011-08-27 14:15:18 i Allmänt

...något som jag aldrig drömt förut. Jag drömde inte att det var fred på jorden, utan att jag skulle springa semesterloppet. Men det var ett sjukt konstigt lopp! Det var som en 1 km lång bana i ett hus med trappor och gångar som man skulle springa tio gånger. Ibland var man tvungen att vänta på sin tur när det blev kö i gångarna och så skulle man ha med sig en sak hela vägen. Jag bytte sak under loppets gång. Först hade jag med mig ett par lätthanterliga kalsonger. Sen bar jag runt på en lerkruka som satt på en piedestal, också den i lera. Så lossnade såklart krukan från piedestalen hela tiden och delarna rullade iväg åt olika håll. Pillan, du vann loppet, grattis! Jag var fett sur, och vaknade också ganska nere! Det senare kan i och för sig bero på att jag har ont i sort of hela kroppen. O-löb och dans, promenader vart jag än ska och bord som står ivägen tar på krafterna. Nu behöver jag ingen mask för att vara medlem i the blue man group, det är bara att visa mina vackra, blåa ben så blir alla övertygade. Tur att vi läser parallellt med medicinarna!

Nu sitter jag och äter frukost, men inte gröt som jag brukar, utan en lunch-frukost. Frukost på danska alltså! Herregud, det här kommer bli förvirrande. Det var i alla fall resterna av couscoussalladen. Så nu är den borta från kylen, vilket gör att det enda som är kvar på min kylhylla (Kent reservarade lite plats åt mig) är en kaviar. Känns lite fattigt, men då får vi minnas att jag har massa torra varor i min garderob/skafferi/förvaring! Ingen panik med andra ord. Men Kent måste ju tro att jag svälter. När vi ändå är inne på mat måste jag ju nämna pizzan vi åt igår. Yummie! Alla samlades hemma hon Mårten som hade beställt massa familjepizzor. Så betalade man 30 Dkr till honom och tog för sig! Jag valde en med kött på som var riktigt god, danskarna verkar kunna det här med pizzor!Vad de däremot inte kan är vatten. Vattnet från kranen är inte speciellt gott, men eftersom det är gratis dricker jag det såklart ändå. Funderar på att köpa något att smaksätta det med, eller så härdar jag ut.

Ikväll är det filmaften, uh det ska bli skönt! Tror inte jag hade orkat dansa en kväll till. Fram tills den börjar klockan 18:00 ska jag städa på rummet. Jag har ju bara mellanlandat här de senaste dagarna, vilket har resulterat i att det ser ut som om Pillan hade bott här ;) Jag hoppas inte Kent kikar in, jag skrev ju i mailet att jag var ordningsam!

Nu ska jag maila pappa om vad jag vill ha med mig från Sverige. Överst på listan hamnar: CYKELN! Bless you cykeln, bless you.
//Lina


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela