pigenlina

The blue man group!

Publicerad 2011-08-26 16:52:33 i Allmänt

Vilken härlig dag lalalala! Och what a night! Jag tror att jag dansade konstant mellan klockan 22 och 04 igår, så benen värkte lite när jag gick hem. 04:30 somnade jag utan att vare sig ta bort sminket eller borsta tänderna. Äckligt tänker ni, ja svarar jag. 08:00 gick jag upp, duschade mig vaken och begav mig till en av tutorerna där vi åt en gemensam frukost, frukost på svenska alltså, för frukost på danska betyder lunch! JAG ÄLSKAR DESSA GEMENSAMMA MÅLTIDER! Lucky me, för ikväll blir det en till: pizzakväll hemma hos en i min grupp - the blue man group.

Det var såhär vi försökte se ut. Alla var svartklädda och bar varsin blå mask. Och då vill jag poängtera att det var 26 grader ute, så svetten flödade från alla håll och kanter. Efter frukosten begav vi oss ut på stan där tutorerna hade förberett en runda, det så kallde O-löbet (orienterings-loppet), för att vi skulle lära oss hitta i city. Det var 7 stationer med olika uppgifter på varje. Bland annat skulle vi dansa tutor-dansen, hitta på ett skådespel, uppvakta tutorerna och leka charader. Kempekul! Jag hoppas vi vinner, grupperna tävlade nämligen mot varandra.

Jag stormtrivs verkligen här i Odense. Idag efter O-löbet gick jag in på banken och skrev på papprena för ett danskt konto, så nu får jag snart hem mitt danska kontokort i brevlådan. Det ska bli skönt, så slipper jag avgifter vid uttag och betalning. Visst är det fortfarande svårt att förstå danskan, speciellt på en fest eller runt ett matbord när det är mycket ljud runtomkring, men jag kämpar på. Oftast förstår man i alla fall sammanhanget.

Nu ska jag duscha!
Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela