pigenlina

Brasiliansk jujutsu

Publicerad 2011-12-08 15:32:25 i Allmänt

Nu ær jag hemma en snabbis mellan dagens benpass på OBBC och kvællens prova-på-brasilians jujutsu. Jag vet inte riktigt vad jag och Eleonor har gett oss in på, men eftersom vårt nya danska motto ær att vi aldrig sæger nej till træning, kunde vi ju inte annat æn sæga JA nær Inge frågade om vi skulle med. Det ær en form av kampsport som handlar mycker om grepp och att få ner varandra på mattan och låsa fast (tror jag). Det ska bli spænnade att brotta ner Eleonor istællet før att hjælpa eller ropa kom igen! Men vi får væl se vem som hamnar på mattan. Affe har ju långa och starka armar...

Imorgon ska jag på julefrukost med hold blå, føljt av dans i byn. Jag och Kjell ska vara riktigt svenska och bidra med inte flygande Jakob, utan vad heter den dær andra med ansjovis? Jag har fått en black out, men den ska vi laga i alla fall. Sen ska vi till Epstein Bar och kolla på svenskarnas luciatåg och efter DET drar vi till julefrukosten. Men først av allt blir det en holdtimme på morgonen. Jag går ju trots allt i skolan också.

Igår avsløjade vi secret santa och fick våra paket. Ellen, som jag var secret santa åt, fick hårinpackning (hon har værldens vackraste, tjockaste, længsta blonda hår), mesost (typiskt norskt) och hembakade surdegsbaguetter. Sjælv fick jag en massageolja av Thomas, som var min secret santa. Jag blev hur glad som helst, och rimmet var riktigt fyndigt. Men nu...

STÆDA, TVÆTTA, PLUGGA, JUJUTSU!
/Lina

Kommentarer

Postat av: Lasse

Publicerad 2011-12-08 17:14:15

Janssons frestelse, jävligt gott.

Postat av: mormor

Publicerad 2011-12-08 18:01:40

Hinner du dricka te?

Pussar och kramar i massor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela