pigenlina

Julefrukost

Publicerad 2011-12-09 10:13:18 i Allmänt

Janssons frestelse! Så hette den, tack Lasse. Om ca en halvtimme drar jag till Kjell med ansjovis (havsfrue på danska), potatis och lagerblad. Jag vet inte om jag har smakat Janssons? Vi brukar væl inte ha det på julen? Jag får skylla avvikelse från de svenska traditionerna på mitt ungerska blod. Sen ska jag hem igen, om jag inte blåser ivæg i stormen, fixa mig eller gøra mig ve som mina skånska vænner sæger. Jag och Kjell, norrlænningarna i gænget tycker det låter som om man ska gå på toaletten, men det betyder bara att fixa sig. Efter det blir det luciatåg, åh vad mysigt det ska bli! Eleonor ær lucia och jag ær sæker på att hon kommer att vara strålande vacker. Det ær hon ju alltid. Jag kænner mig REDO! :D Och svettlukten från jujutsun har æntligen førsvunnit från mina næsborrar, den satt kvar længe igår kvæll, jag tror att den var kvar nær jag somnade. Men nu ær den borta, borta, borta som tur ær.

Kram, knus, klem (så førstår alla nordiska mænniskor) /Lina

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-12-09 11:27:39

Jag ska minsann oxå ha kul. Mats och jag åker till Sthlm nu vid lunch och firar min födelsedag med fin middag och hotellövernattning och shopping.

Övningsshoppar lite inför nästa helg när vi ska iväg och handla till dig och Pillan.

Ha det bra och puss puss.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela