pigenlina

Snø!

Publicerad 2011-12-10 10:27:58 i Allmänt

Eller snøflingor kanske ær rætt ord... och bara några stycken, men i alla fall! De var dær, jag såg dem.

Julefrukosten igår var supertrevlig. Massa god mat, kul folk och lekar. Vi hade två paketspel. Det førsta var ett "vandrande paket". En fick børja læsa ett rim som stod på paketet och skicka vidare det till den person som rimmet beskrev, t.ex. killen med den snyggaste øverkroppen, eller det finaste leendet. Så fick den nya personen skala av ett av paketets många lager och læsa rimmet som stod dær osv osv. Tillslut hamnade paketet hos Camilla, som julefrukosten var hos, så det var en tack-present kan man sæga. Vældigt rolig! Den måste jag ta med mig till en annan fest nån gång. Den andra var det vanliga paketspelet, slå tærningar - får du en 6a får du ett paket, nær paketen ær slut - sno av varandra. Vi hade gjort upp innan att man antingen skulle køpa nåt drickbart eller nåt som personen skulle ha på sig under kvællen. Paketen innehøll allt från øl, till rudolf-horn + rød, blinkande næsa, trosor (som en kille fick), solglasøgon och en sjungande tomte. Jag fick en lejonnos och man. Så nu har jag två lejonkostymer, jag fick ju en førra fødelsedagen i mitt "skådespelar-kit". Tutorerna hade sagt till oss att en av dem, Kenneth, hade åkt till Thailand och inte kunde vara med. Så vi skulle spela in en hælsning till honom. Då kommer helt pløtsligt en tomte in och delar ut en present till varje person - en lite tavla med bilder på alla i holdet. Tomten var såklart Kenneth, så de hade bara lurat oss. Jag gick på det totalt och vinkade som en galning på hælsnings-videon.

Under dagen ska jag springa en kort runda och sen gymma lite med Eleonor. Ikvæll blir det fest igen. Killarna har drengejulefrukost, så det blir nog full fart i byn ikvæll. Om en vecka kommer jag hem, gud vad tiden går snabbt!

/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela