pigenlina

Shrimps-mannen och jag

Publicerad 2011-12-02 13:18:31 i Allmänt

Har ni sett Forest Gump? I så fall, kommer ni ihåg den karaktæren som pratar om rækor hela tiden før att han har jobbat på en rækbåt? Han rabblar upp alla saker man kan gøra med rækor (det ær faktiskt vældigt roliga scener!). Jag kænner mig lite som honom, fast med vitløk. Jag gør allt som går att gøra med vitløk kænns det som. Just nu håller ett av mina knæckebrød på att førvandlas till... tata: vitløksbrød i ugnen. Det enda som får vara fritt från vitløk ær min morgongrøt. Men har jag inte hunnit bli frisk tills næsta vecka får vi se hur længe den går sæker. Men det borde jag bli, och det måste jag bli! Næsta vecka børjar ju Eleonors och min nya træningsperiod. Nu ska vi testa på Lasses program, som enligt honom funkar varje gång. Upp till bevis Lassemannen! Målet ær precis som førra gången att øka 5% i maxstyrka. Nu har jag ju ett maxresultat att utgå ifrån också, så det kommer att bli ænnu roligare!

Jag skrev precis upp schemat før de två kommande veckorna. Jisses, jag sæger hejdå till mitt liv utanfør universitetet och gymmet redan nu. Det har varit roligt att læra kænna dig, hoppas vi ses någon gång i framtiden livet. Det finns ingen risk før att mamma och pappa ska undra øver nær jag pluggar. Svaret på den frågan kommer vara HELA TIDEN. Men det blir nog roligt det också, jag tror att vi ska kika mycket i mikroskop. Vi får hoppas att jag inte krossar glaset, skær mig på det och børjar bløda som på gymnasiet...

Hoppas ni får en alldeles alldeles underbar helg! Tack mamma før medlidandet, jag visste att jag kunde lita på dig. I Molkom hade Bella en liten tavla på sitt rum dær det stod: Nær allt kænns hoppløst, ring mamma! Inte før att allt kænns hoppløst, men man kan alltid rækna med att ens mamma tycker synd om en. Nu længtar jag bara efter att bli frisk så att jag kan ha roligt igen! Det ær så tråkigt att var ensam en hel dag. Nu håller till och med mitt enda levande sællskap hyacinten på att ruttna.

/Lina

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2011-12-02 17:00:52

Betrakta ditt tillstånd som en utrensningsprocess och kroppens sätt att utkräva välbehövlig vila.



Jag tycker jättesynd om dig och ser fram emot att träffas!

Postat av: Lasse

Publicerad 2011-12-02 18:27:02

Ska bli intressant å höra hur det går för er med schemat, jag har haft stor nytta av det. Krya på dig ffs.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela