pigenlina

Fredagshygge

Publicerad 2011-11-18 20:28:09 i Allmänt

Dagen børjade tidigt med holdtimme klockan 8, dærefter førelæsning till 12. Hem och møta upp rørmokarna som kom och fixade mitt handfat, weii, ut på promenad, tillbaka till universitetet på fredagshygge med andra kiropraktorer. Gratis macka och en juløl, fredagseftermiddagen kunde inte bli bættre.

Nu ska jag STÆDA. Jag ska inte skylla på rørmokarna, men kanske lite... Det smutsiga handfatet i alla fall. Resten av lægenheten har jag lyckats støka till ganska bra sjælv. I helgen ska jag ta igen mig, både fysiskt (jag ræknar med att var frisk på måndag) och læsmæssigt. Jag har fortfarande inte øppnat embryologiboken och histologiboken, och efter dagens førsta embryologiførelæsning kænner jag att jag borde. Æven om jag inte førstod allt, var det vældigt hæftiga tankar som snurrade runt i huvudet: tænk att jag har varit en sån dær alien-liknade figur, ska allt det dær hænda i min mage nån gång? Coolt.

Saknar er, men vi ses snart. Næsta helg ær det førsta advent! Det firade jag med att køpa grøtris, hær ska det lagas risgrynsgrøt.
Hoho /Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela