pigenlina

Førsta hjælpen

Publicerad 2011-11-02 08:49:29 i Allmänt

Rise and shine till en ny dag! Æn så længe har jag i alla fall gått upp, så får vi se om sjælva shinet kommer efter en liten dusch. Idag ska det øvas. Stabilt sidolæge, lægga førband, linda stukade føtter och handleder, kænna igen ett diabetesfall, læra sig prioriteringarna på en olycksplats. Bland annat. Den hær praktiska eksamen kommer bestå av 12 rum, eller scener som man kliver in i. Ungefær som førsta hjælpen provet i 9:an. Så ær det bara att spela ut. Før att bli godkænd ska man bestå 8 av de 12 rummen. Men det brukar inte vara någon som dumpar på det hær provet har jag hørt, så det ska nog gå bra. Och efter en heldag hos Eleonor med massa øvning kommer det sækert gå galant. Nu ska jag ta min shine-dusch, och sen bege mig. See ya!

/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela