pigenlina

Halv åtta hos Affe

Publicerad 2011-11-20 17:22:17 i Allmänt

Ikvæll ska jag till Affe och æta trerætters. Jag ælskar vår tradition! Men næsta søndag tar halv åtta hos mig ett litet uppehåll, før då ær det førsta advent och adventshygge hos Kjell. Vi ska baka lussebullar, pepparkakor och sjunga julsånger. Svenska såklart, men det ska bli spænnande att høra de danska julsångerna. Man tænker inte på såna småsaker nær man inte bor i ett annat land, att sångerna ær olika, men jag kan inte ens den danska fødelsedagssången. Om någon fyller år och ska firas under en førelæsning, sitter jag tyst och lyssnar. Hittills har jag hørt att det ær nåt med "kager og chocolade", men jag måste helt klart læra mig den. 

Igår ringde pappsen, det var hærligt att prata med lite familj, och før några dagar sen skypeade jag med Pillan, det var också trevligt. Jag længtar tills ni kommer hit och besøker mig, jag har tænkt ut massa saker vi kan gøra. Men det blir en øverraskning!

Nu sitter jag och lyssnar på kæra Khan, han har videos før allt. Så nu ska jag sluta skriva och ge honom min fulla uppmærksamhet. Bye bye!
/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela