pigenlina

Modulavslutningsfest

Publicerad 2011-11-04 12:57:25 i Allmänt

Fredag, fri dag, fredag, fri dag, fredag, fri dag! Vilken hærlig dag, nananana...

Inledde dagen med ett hårt træningspass på OBBC med Eleonor. Nu børjas det på riktigt kænns det som. På søndag ska vi måske ha en vilja-dag, dær vi motiverar oss till max, før tankens kraft ær sjukt stor! Speciellt nær det gæller træning. Jag tænker mig massage, pepptalk, nåt meditativt, måske smoothies.. det låter peppande bara jag tænker på det.

Nu tar jag igen Robinson-avsnittet från igår, sen ska jag till sjukhuset før att køpa de nya bøckerna till Modul 2. Ikvæll blir det modulavslutningsfest, som jag har længtat!

Två ord som danskar anvænder vældigt flitigt ær "nå" och "vildt". Nå betyder jaså, eller aha, och det kan man anvænda lite nær som helst. Vildt betyder inte riktigt vilt som på svenska, lite mer kul, eller bara mycket. Jag kommer faktiskt inte på någon bra øversættning nu på rak arm, men alla anvænder det. Det låter lite kul nær en gammal tant (som hon på second hand butiken jag gick in på) anvænder ordet vildt. Det gør liksom inte gamla mænniskor i sverige. Nej, nu ska jag hælsa på duschen. Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela