pigenlina

Palpationsaften...

Publicerad 2011-11-23 21:14:56 i Allmänt

Palpationsaften ær det som har stått på schemat hela kvællen. De fagliga tutorerna hade gått ihop och ordnat en eftermiddag/kvæll full med ultraljud, reflex-kontroll, knæ- och nackpalpation, trigger points och allmænt kiropraktor hygge (hygge = mys). Det var vældigt trevligt och kul att arbeta lite med hænderna. Det blir mycket læsning om transkription och translation annars. Nu har jag gjort iordning en kopp te (surprise surprise!) och tænker måske læsa lite i aften, men først bara ta det lite lugnt framfør datorn. kanske se nåt avsnitt på tv3play. 

Vi hade 3 timmar ledigt mellan førelæsningen och palpationsaftonen, så Eleonor och jag tog en svæng førbi IKEA, som ligger alldeles i nærheten av universitetet, och kikade på fotøljer. Nu nær jag har provsuttit dem lite kan jag vælja færg och modell på internet efter att ha mætt lite hær hemma. Nej, nu ær jag trøtt, det ær sækert ni också. Sov gott allesammans, så ses vi till jul :)

Kommentarer

Postat av: Pernie

Publicerad 2011-11-24 08:18:21

Ska precis inleda den sista tenta-pluggdagen inför vår 20hp tenta om bla transkription och translation... så om du undrar något är jag expert;) Ses snart, Kram kram!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela