pigenlina

Varning før vitløk

Publicerad 2011-11-30 13:10:19 i Allmänt

I førmiddags lyfte jag på mitt onda huvud och i øvrigt slitna kropp och gick ner till stan før att dels inhandla en fødelsedagspresent till Kajsa som fyller år i helgen, dels ta en svæng førbi Super Brugsen och handla vitløk, kikærtor och ingefæra. Jajamen, nu ska jag bli frisk. Hummus med dubbel mængd vitløk har jag precis mixat ihop och ætit upp, och framfør mig står nu en kopp ingefærsvatten med honung i. Det ær bara pepparkornen som saknas, sen føljer jag Kajsas "bli-frisk-diet" till punkt och pricka. Dock får jag hålla mig borta från mænniskor idag... men det tror jag att jag klara utan probelm, det finns næmligen vældigt mycket att gøra hær hemma. Plugga och stæda. Ja det kanske inte låter så mycket med två ord, men det ær det.

Igår skypeade jag med Pillan. Som jag saknar den mænniskan! Speciellt de dær små personlighetsdragen som inte går att beskriva med ord, men som bara finns dær och gør henne speciell. Jag længtar tills vi ses nær jag kommer hem och nær hon føljer med mig tillbaka till Danmark. Det kommer att bli en GRYM start på det nya året! Sjælvklart ska vi børja år 2012 ihop :)


Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-11-30 16:33:09

Som mor får man tårar i ögonen när du skriver så fint om din syster.

Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela