pigenlina

Dagens ord

Publicerad 2011-10-10 11:29:17 i Allmänt

Jaha, så har man lært sig ett nytt ord. Kærnemelk ær INTE kærnmjølk som jag trodde, utan filmjølk. Det upptæckte jag før ungefær 5 minuter sen nær jag skulle hælla lite mjølk øver lasagnen som jag lagar. Vilken tjock konsistens på mjølken, tænkte jag och luktade lite. Aha, filmjølk. "Passar bra i smoothien" stod det på førpackningen. Hoppas den passar lika bra i lasagne. Det får vi reda på om en halvtimme nær jag tar ut den ur ugnen.

I eftermiddag får jag besøk av varmemester. Han ska komma och fixa proppen som har gått. Det kunde tydligen hænda om man satte i en ny lampa. Hoppas han grejar det!

Utanfør fønstret gør Odenses himmel vad den kan bæst, næmligen slæpper ner massa regn. Jag skulle vilja ut och springa idag, så håll tummarna før att det slutar. Men nu kan jag inte tænka på løpning eller regn, allt jag kan tænka på ær mat mat mat - och filmjølk.

To be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela