pigenlina

Duktig flicka

Publicerad 2011-10-27 15:57:18 i Allmänt

Idag har jag varit riktigt duktig. Pluggat, sprungit, tvættat (eller snarare tvættar) och stædat. Duschrummet. Fy vad tråkigt det ær, men tyværr lika viktigt som det ær trist. Nu tar jag en matpaus framfør halv åtta hos mig. Mamma eller mormor, kan inte ni stælla upp så jag får se er på tv4.play?

Det ær så mycket kul som jag skulle vilja hinna med. Nær vi ar på Lindy hop hittade vi en lapp från røda korset om att bli besøgsven. Då blir man en ældre mænniskas væn och besøker honom eller henne en gång i veckan, pratar, kanske læser høgt, tar en promenad, spelar spel, bakar eller vad som helst. Jag tycker att det låter vældigt trevligt och ska verkligen førsøka bli det. Jag ska bara læsa lite mer på hemsidan om det.

Nu ska ni få ett tips som jag kom på att jag glømde skriva efter middagen med Kajsa och Eleonor! Vi åt tacos, och Kajsa sa att hon brukade ha banan i, så vi testade de. Ooh, vad gott det blev! Banan ær ett nytt måste i tacos. Prøva sjælva och se!

Nu ska jag snart ta ut tvætten (den hær gången var maskinerna tomma nær jag kom ner, så idag behøver jag inte vara orolig før att førarga en granne). Lite mer tvætt och lite mer plugg, sen blir det tekvæll hemma hos min danska væn Tina. Tillsammans med mina kæra Bill och Bull førstås (Kajsa och Eleonor).

So long!
/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela