pigenlina

Heldig!

Publicerad 2011-10-06 15:46:07 i Allmänt

Jag kænner mig vældigt heldig (har tur) som cyklade hem før tio minuter sen och inte nu, eftersom regnet bara vræker ner. Jag hade lika tur imorse, før flera av mina klasskamrater fick sitta barfota på førelæsningen och var så bløta att man kunde vrida ur deras klæder. Today is the day jag ska børja baka brød. Jag snor Eleonors fantastiska recept och bakar både till mig sjælv och till hold blås middag imorgon aften innan årsfesten. Min stackars lilla ugn kommer gå på høgvarv. Jag har køpt lite aprikoser och tranbær som jag tænkte sætta i nåt av brøden, valnøtter i nåt annat osv. så det blir massa olika varianter. Men bakningen slutar inte hær kæra vænner. I helgen ska vi fira kanelbullen i efterskott och gøra olika varianter av den också. Kjell hade ett recept dær man skær degen i rutor som man staplar på varandra och lægger ner i en brødform. Så ær det liksom bara att dra en "kanelbulleskiva" nær man kænner før det. Efter den har varit i ugnen såklart.

Lite senare ska jag och Eleonor till OBBC, Odense Body Building Center, och træna. Jag ska æven bli medlem dær. Nej, jag ska inte bli body builder, men några av dem som trænar dær ær riktigt klossar. Innan dess hinner jag med lite plugg. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela