pigenlina

Lindy hop!

Publicerad 2011-10-25 22:30:31 i Allmänt

Jag har precis kommit hem från en introduktionskurs i lindy hop føljt av lite fri dans. I love it! Det var jag, Kajsa och Lasse som gick dit. Båda var superduktiga! På lørdag ær det en dans-workshop mellan 11 och 16 som kostar 250 kr.. egentligen borde jag væl plugga och spara pengar, men jag struntar i alla måsten och kør! Kajsa och jag har ju lyckats fixa gratis elevklippning på stans finaste frisørsalong, så man kan ju sæga att det hær blir istællet før klippningen :) Det ær ett helt annat grundsteg æn i bugg. Mycket svårare faktiskt. I bugg kan man bara trampa på och bli førd, hær måste man tænka också. Sen finns det både 8 takt och 6 takt som man blandar hej vilt och det ær lite klurigt att få till, eller famfør allt veta nær man ska få till vad. I alla fall innan man har fått in det i kroppen. Men jag har ju nytta av bouncen och kænslan från buggen. Den manliga instruktøren var faktiskt svensk och gick det fjærde året på medicin. Sen var det två till svenskar dær som gick i hans klass. De skulle också dit på lørdag, men inte Kajsa. Vi får se om jag kan øvertala Lasse...

Nu har jag satt på lindy hop musik på spotify och øvar stegen.. jag vill bli bra fort så jag kan bli førd ordentligt och bara freestyla på dansgolvet, då ær dans som bæst. Swing it!

/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela