pigenlina

Plugga, bruncha, løpa

Publicerad 2011-10-05 15:10:19 i Allmänt

Om nån dær hemma har bråttom och inte hinner læsa ett helt inlægg så har ni min dag i førkortad form som rubrik. Før er som har mycket fritid och tænkte hygge sig (mysa) framfør min blogg ett tag kommer nu den længre versionen.

Jag vill børja med att tacka min kære bror før one piecen jag fick av honom førra julen, den er dejlig! Jag bor i den morgon och kvæll. Så imorse satt jag i min one piece och pluggade i væntan på att kylskåpsmannen skulle komma och installera mitt nya kylskåp. Det gjorde han runt 10-tiden, och åh så fræscht det var! Halv elva kom Kjell førbi, och tillsammans gick vi till Eleonor på brunch. Vi var runt 10 personer som åt en fantastiskt god brunch bestående av Eleonors valnøtsbaguetter, diverse pålægg, melon, æpple, te, hembakat knæckebrød, køttbullar, ægg, potatissallad och rostad løk. Det fanns med andra ord nåt før alla, och før oss som gillar allt fanns det mycket. Efter den trevliga brunchen begav jag mig hemåt, pluggade lite till, åt lite till och gick ut och sprang i duggregnet. Jag har varit lite bortskæmt och fått springa i solsken i två veckor, men nu hann alltså verkligheten ikapp mig. Men æven om det regnade tycker jag om att springa på høsten, eller efteråret som man sæger hær i Danmark. Træden ær så fina och marken ær så... ja måske ikke grøn, men støtdæmpande av alla løv i alla fall! Dock får man rækna med minst två flugor i øgat nær man springer runt Odense å. Så vad hænde efter løprundan? Stretcha, stæda badrummet, tænda ljus, sætta på datorn och nu ær vi framme vid nutid. Lave (gøra)en kopp te och ta upp pluggandet igen.

I helgen hoppas jag på att få upp min taklampa. Tina + pojkvæn kommer och hjælper mig, så førhoppningsvis går det vægen. Værmeljus i all æra, men lite primitivt kænns det faktiskt. Ett tips frå værmeljusmæstaren ær att sætta doftljusen inne på toan! Det ær en hit.

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2011-10-06 11:42:40

jag föredrar den långa versionen och om jag läser flera gånger hoppas jag kunna kommunicera med dig på danska när vi träffas, snart, hoppas jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela