pigenlina

Stränkan

Publicerad 2011-10-15 19:34:36 i Allmänt

Idag skriver jag från ett svenskt tangentbord! Yes, jag är i Sverige. Efter en låång tågresa, som ändå gick ganska snabbt för att jag alltid hade någon att prata med, kom jag fram till Strängnäs kvart över tolv inatt. Sista två timmarna satt jag mitt emot en afrikansk man som bodde i Danmark, men skulle jobba i Sverige och som bjöd på te från bistron, förde över gosspel på mitt usb och hette Freddie.

I förmiddags tog jag, mamma och mormor en tur i Strängnäs stad där jag hittade ett par höstskor:

Mina fötter fick sig en rejäl njutning när jag stoppade ner dem i dessa skor. Bring it hösten, jag är redo. Dock har jag inte fått så stor användning av dem idag. Eftermiddagen har gått åt till plugg. Jag har svarat på mina instuderingsfrågor (inte många kvar nu!) samt gjort en gamma tenta. Imorgon blir det tjejmiddag med mig, mamma, mormor och Pillan. Man kan alltid hoppas på lite ungersk mat, det vore gott! Nu ska jag nog göra lite fler instuderingsfrågor. Ha en bra kväll!

/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela