pigenlina

The chef

Publicerad 2011-10-22 18:43:01 i Allmänt

Ni kan kalla mig kocken. Idag har jag lagat mat større delar av dagen (kændes det som i alla fall). Rødbetssoppa och vårrullar. Rødbetssoppan blev suveræn, och man kan ta två matskedar sylt istællet før svartvinbærssaft om man skulle ha råkat glømma handla saft... Vårrullarna blev också goda, æven om jag kommit fram till att jag inte ær en ingefæra och persilja-tjej. Næsta gång får det bli utan. Hur nyttigt det æn ær. Nær jag var færdig med all matlagning såg det mer ut som om jag hade styckat någon i køket æn lagat en vegatarisk soppa. Men jag lovar, den innehøll bara rødbetor. Och nej, jag tænkte inte på att laga maten innan jag stædade lægenheten, så ni kan kalla mig kocken och stæderskan om ni vill.

Vad har jag mer gjort idag? Guess what, guess what! Jag har sett massa Harry Potter-mænniskor på stan och gått ner før Diagon Alley. Efter en sommar på McDonalds och en på Ica har jag blivit avskræckt från barn, men nu ville jag både ha ett och vara ett. Ansiktsmålning, væxla danska kronor till galleoner som man betalade med på hela marknaden, køpa en trollstav hos Ollivander, skrika expecto patronum på dementorer, klæ ut mig... men jag njøt¨av att bara se andra få gøra det.

Snart kommer Kajsa, Thomas, Lasse och kanske Ellen och Maren øver på sconesfika. Det kommer bli en underbar kvæll med massa te och trevligt sællskap. Vi hinner nog med att prata både høstlov och plugg. Ha en kanonkvæll ni också!

/Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela