pigenlina

Bye bye love

Publicerad 2011-09-26 13:39:37 i Allmänt

Idag var det sista førelæsningen med min favoritførelæsare. Det var næstan så jag ræckte upp handen och frågade: vill du gifta dig med mig? nær han sa: några sista spørsmål? En mer engagerad och pedagogisk dansk får man leta efter. Jag førstod allt han sa och hade aldrig tråkigt på hans lektioner. Som tur ær ska vi ha honom i modul 2 också, så det ær inte bye bye på riktigt.

Idag har jag køpt en nætverkskabel, så nu behøver jag inte anvænda Odense kommuns gratis internet som loggar ut sig sjælv efter en kvart, utan kan skriva ett inlægg i bloggen utan att vara rædd før att det ska bli halvt.

Ikvæll ska jag till Tina och lave opgave B10-10 (gøra læxan), men innan det hade jag tænkt gå ut och springa. Det ska bli riktigt skønt, men førmodligen vældigt jobbigt eftersom det var ett tag sen. Men solen skiner och jag har precis ætit, så nu ska jag bara smælta maten och sen ær jag redo. Ni vet den hær felix-reklamen: man kan ha ketchup till allt? Jag skulle vilja gøra en sån fast med russin. før russin kan man verkligen ha till ALLT. Jag har det i morgongrøten, i scones och (bambambambaam) i bulgursalladen som jag precis åt. Det blev hur gott som helst! Testa sjælva så får ni se :)

Nu blir det ett kapitel i læroboken! Eller først ska jag faktiskt diska... och plocka ner tvætten... men sen! Det ær mycket som ska hinnas med, inte minst att inførskaffa utklædningsklæder till rusturen i helgen! På fredagen ær det ju tema skræck och på lørdagen ær vi indelade i olika hold, dær mitt hold ska vara utklædda till "starke mænner". Det ær næmligen tema cirkus. Åh vad det ska bli kul!

/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela