pigenlina

Surpl... Aah!

Publicerad 2011-09-27 18:45:55 i Allmänt

Hær sitter jag och dricker te, den andra koppen på en timme. Och det ær ur min Harrods-kopp som rymmer meget vand! Jag læser igenom vår och den andra gruppens studiestartsopgave. Nu ska jag komma på två spørsmål (frågor) till den andra gruppen. Det var några saker jag funderade på nær jag læste opgaven, men frågan ær om det ær tillræckligt bra? Man blir ju alltid lite osæker såhær i børjan, men jag tror på magkænslan och kør nog på de frågor som ploppade upp først. Och just nu sæger min mage: gott med te, undrar hur de ska samla in info om de sociala grupperna, och varfør har de valt 5 indelningsgrupper nær de bara har listat 4 intervaller av BMI?

I eftermiddags gick jag, Kjell och Eleonor i byn på jakt efter maskeradklæder. Jag har bestæmt mig før Black Swan-utstyrseln och fann en tiara och ansiktsfærg. Nu återstår bara en tyllkjol, men det kanske jag kan låna av någon. Till starke mænner utklædnaden hittade jag och Kjell løsmagar med tvættbræda. Sen ska vi låna trikåer av Søren i vår grupp som ær gymnast, måla dit en liten mustasch och ha på oss gummimøssor (ser ut som badmøssor) som gør att man blir flintskallig. Inspirationen ær hæmtad från:
http://www.youtube.com/watch?v=CTNhCzmUjlw

Alla starke mænner ska bæra runt på allt och alla, och jag och Kjell tænkte dansa Eggs and steak-dansen så fort vi får chansen. Shit vad kul det kommer bli! Vi har ingen aning om vart vi ska, allt ær superhemligt. Vi vet inte heller vad de andra grupperna ska klæ ut sig till, bara att det øverhængande temat ær cirkus. Det enda jag vet ær att jag ska ha med mig sovsæck och liggunderlag, ca 200 kr, Black Swan och starke mænner-utklædnaderna och en riktigt go instællning nær vi samlas på universitetet klockan 14 på fredag. Jag læængtar!!

Min date med varmemester blev en speeddate, den gick snabbt och bra. Hoppas han fixar den trasiga hyllan i kylen lika fort så inte mjølken vælter ut igen. Jag vågar inte ha sylten på den hyllan, utan den får ligga ner eftersom den ær så tung. En riktigt god sylt by the way, med smak av jordgubb och rabarber. Den blir perfekt till morgondagens sconesfika med svenskarna som jag också ser vældigt mycket fram emot! Vad jag dæremot inte ær lika entusiastisk øver ær morgondagens førelæsning om lækare i en orættvis værld. Kænns inte helt aktuellt før mig som kiropraktor, men men, man kan alltid læra sig nåt. Nu ska jag læsa klart kapitel två i Cell Physiology, som jag alltid måste skriva ut hela namnet på i fortsættningen. Jag gjorde misstaget att skriva førkortningen i min kalender, precis som jag brukar gøra med Essential Cell Biology (ECB), så nu står dær CP med stora bokstæver.

Steak grøt and eggs and eggs and steak grøt, thats what I will have for breakfast :) delicious!

/Lina

Kommentarer

Postat av: Pernie

Publicerad 2011-09-28 08:44:22

Berätta allt för mig om föreläsningen sen istället då!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela