pigenlina

SKO

Publicerad 2011-09-22 15:25:03 i Allmänt

Pub crawlen igår var superkul! Men vi hade också roligt nær vi skrev klart studiestartsopgaven, fast (eller kanske før att) jag bara sov 3 timmar. Nu ska jag ner till Borger Service Center hær nedanfør och skriva in mig på min nya adress, læmna in en lapp før att få bostadsbidrag och fixa NEM-ID. Det ær en grej danskarna anvænder før att identifiera sig på internet, t.ex. om man ska anvænda internetbank. Sen ska jag stæda. 17 hold blåare i min lilla lægenhet passerade inte omærkt førbi.

Imorse nær jag hade duschat och bara stod i handduk, ringde porttelefonen. Først trodde jag att det var nån alkoholist som skojade, men så ringde det igen och visade sig vara nån kontrollant som skulle kolla något med vattnet. Så det var bara att klæ på sig klæder blixtsnabbt, rafsa ihop klæder/pizzakartonger så gott det gick och øppna dørren.

Ikvæll ska jag fika med SKO - svenska kiropraktorstuderande. Det ska bli riktigt nice! Och det ær så skønt att bo i centrum och bara kunna gå till alla aktiviteter. Att jag sen får cykla 4 km till skolan gør inget, det ær bara jobbigt om det regnar.. vilket det i och før sig næstan alltid gør.. men inte idag, idag har det varit SOL! Jag tror inte ni førstår hur sællsynt det ær hær. Regn och rusk har blivit mina trogna føljeslagare.

/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela