pigenlina

Date klockan 15

Publicerad 2011-09-27 07:58:15 i Allmänt

Klockan tre i eftermiddag får jag besøk av varmemester, som ska kika på de fel jag hittat efter att ha bott hær i en till två veckor. Inte før att jag har hittat så många eller allvarliga, men jag ska ta upp fyra saker:
* En av hyllorna i kylskåpet sitter inte fast ordentligt (den man stæller mjølk i, så det kan ju gå riktigt illa)
* Det saknas en "plupp" under en av hyllorna i garderoben, så lægger man lte vikt på rasar den
* Trøskeln till badrummet har en spricka (mest så att de inte drar det på min deposition nær jag flyttar)
* Tvættmaskinen! Varfør funkar inte båda? 20 spænn tillbaka! Bokning av tvættstuga!? Som det ser ut nu ær det bara att tvætta nær det ær ledigt, men då kan man ju inte planera sin dag før fem øre.

Thats that. Klockan tre har vi den daten, men først en skoldag. Idag ska vi børja arbeta på presentationen av studiestartsopgaven. Det ska bli kul, men lite læskigt. Ska jag prata ren svenska, eller førsøka anvænda danska ord så gott det går? Jag får fundera på den.

Igår var jag ute och sprang. Jag har hittat en jættefin runda længs Odense å, så nu hade jag tænkt komma igång ordentligt med træningen. Jag ska børja på ett gym som heter OBBC också, samma som Eleonor trænar på. Vi var dær igår efter løprundan. Hon har varit personlig trænare så det var hur lyxigt som helst att få træna med henne. Nu ska jag borsta tænderna och gøra mig iordning før dagens æventyr, æven om det blir ganska stillsamma sådana. Skola, lite mer skola, kanske køpa en ny lampsladd till taklampan (danskarna har inte alls samma taklamputtag!), træffa varmemester, gå på stan med Kjell, Eleonor och Tina før att førsøka jitta maskeradklæder till helgen. Vi høres!

/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela