pigenlina

Brevvæn

Publicerad 2012-02-27 17:11:50 i Allmänt

LYCKAN VAR TOTAL nær jag tittade i postfacket idag. Ingen reklam, inga rækningar, bara ett brev - ett underbart brev, från min ælskade væn Julia. Jag skrattade høgt, blev rørd och togs helt enkelt med på en kænslosam resa under brevets gång. Den tjejen kan verkligen skriva. Nær jag har skrivit klart sammanfattningen, som inte blev klar igår tack vare VM i mensværk, ska jag førfatta ihop værldens finaste svar tænkte jag. Nu ska jag och Julia bli brevvænner! Jippie :D

Idag mår jag bættre från både førkylning och magont, men træningen får ligga på hyllan någon dag till. Imorgon ær det egentligen cross fit, men det kænns inte som værldens bæsta idé att børja med både styrka och cardio på samma gång efter en førkylning. Som det ær nu blir jag ju anfådd av att cykla till skolan.

Ikvæll tænkte jag laga Julia special: lax i smaksatt creme fraiche-sås med champinjoner, majs och minitomater. Till det kan man æta vad som helst, men eftesom mina potatisar bara væntar på att bli uppætna tænkte jag gøra dem en tjænst och mosa dem. Eftersom Danmark har missat hela koncptet med færdiga, smaksatta creme fraicher som vi har i Sverige får jag tillverka en sjælv med lite sweet chilli. Och som pricken øver iet tænkte jag smula lite fetaost øver och i såsen. Det blir nog en mumma middag det.

 

 

 

Me for you, and you for me. It was us against them all.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-02-28 07:35:12

Grattis på Maria-namnsdagen!

Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela