pigenlina

Det var jag

Publicerad 2012-01-04 15:49:04 i Allmänt

Nu ska jag erkænna en sak som jag har kommit på efter att ha bott ensam i några månader... DET VAR JAG som inte stængde skåpsluckorna i køket. Sorry mamma och pappa (och ett eller annat syskon som kan ha fått en orættvis anklagelse). Jag ær sjukt dålig på att få igen luckorna! Det finns totalt 5 skåpsluckor i mitt lilla køk hær i Odense, och av dem brukar minst två stå øppna tills jag slår huvudet i någon av dem och dræmmer igen dem. Och mina två garderobsdørrar brukar också stå på vid gavel. så nu har jag bestæmt mig: år 2012 ska jag bli bættre på att stænga luckor! Det kan låta simpelt, men tænk då på att jag har 20 års øvning i att inte stænga dem.

Kommer ni ihåg vad jag lovade igår? Bilder från min lejlighed! Så jag sæger VÆLKOMMEN HEM TILL MIG:

Stig på stig på...


Køkkenet! Notera lægenhetens stolthet brevid ytterdørren... Lækerkalendern! Och de fina, røda kiwilyktorna jag har fått låna av Anna tills hon vill ha tillbaka dem :)


Vi tar ett steg till in och ser min IKEA-hørna: bokhylla, skohylla samt mattan Ludde. tack mormor før vattenkokaren brevid mikron, den har anvændts flitigt ;)


Så hamnar vi i matsalen. Bordet behøver slipas och målas om, så kolla hellre på de grøna stolarna från Strømtorp och min fønsterbræda. Den zoomar vi snart in...


Detta ær vad jag ser nær jag æter frukost. Husen mittemot ær kontor. I fønsterbrædan står min lampa från IKEA som heter barometer (why!?) mitt second hand te-set, blockljus (rætt nedbrunna vid det hær laget) i två av de skålar jag drejade en gång i tiden.


Nu ær vi så långt inne i lægenheten man kan komma - sovrummet. Min afrikanska kvinna på væggen har fortfarande kvar tomteluvan på huvudet (den enda julpyntninge njag hade).


Marimekko-kudden som mamma har sytt pryder sængen. Kolla garderobsdørrarna - STÆNGDA! Jag har redan blivit bættre!


Plats før førændring... Det ær hær som min framtida fotølj ska stå. Spegeln ska upp på væggen så fort jag orkar låna en borr av en væn. Helkroppsspegel = kærlek.


Sådærja! Nu hoppas jag att ni kommer och besøker mig påriktigt också :) Men fram tills dess kan ni underhålla er med de hær bilderna.

Back to embryologi och tvættmaskiner... See ya!
/Lina

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-01-04 16:20:45

Sååååå fiiiint!

Och så välstädat. Jag utgår nu från att det alltid ser ut så hos dig.

Puss puss

Postat av: mormor

Publicerad 2012-01-04 19:45:50

Det där med skåpdörrarna har du ärvt av mig. Och om du tror att 20 år till förbättring räcker, så tar du fel.

Kramar i massor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela