pigenlina

Embryologiexpert

Publicerad 2012-01-08 21:34:07 i Allmänt

Jag lær mig bæst av bilder, så idag satte jag mig ner och tog ett ordentligt tag i embryologin, så att jag verkligen førstod processen. Det går ju att læra sig notochordens utveckling utantill, men vad det egentligen ær var lite klurigare att lista ut. Men med hjælp av færgpennor och powerpoints från førelæsningar, holdtimmar och emnryologiboken har jag nu sammanfattat den allmæna embryologin på fyra A4-blad. Det kanske inte låter så mycket før værlden, men det var bra før mig. Nu tænkte jag gøra samma sak med DNA-biten, histologin, cellecyklus och enzymer. De får alla varsin dag hær fyra dagar framøver. Det ær ganska kul att gøra hæften faktist! Och lærorikt. Jag har hittat mitt sætt att læra på kænner jag.

Hæftet och jag, de nya bæstisarna:


Nu ringer klockan på mikron som jag har stællt. Det betyder att degen jag bakar har jæst færdigt. Jag behøver matsæck till skolan imorgon, så jag lagar pizzabullar. Mums!

Dax att kavla. Ha en bra kvæll!

/Embryologiexperten

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-01-09 07:52:12

Du är så duktig och flitig. När är tentan så jag vet när jag ska hålla tummarna?



Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela