pigenlina

Lovet i text

Publicerad 2012-01-31 14:55:47 i Allmänt

HÆR HAR DET STÅTT VÆLDIGT STILLA! Men inte nu længre. Hur længesen var det jag skrev? Ingen minns... Det kænns som om jag har glømt mitt barn i bilen och jag har gått in på ICA før att handla. Men nu ær jag tillbaka hos mitt barn och tænker skæmma bort det med massa godis från affæren, godis i form av bilder från lovet.

Lovet børjade i fredags efter spoteksamen och det børjade bra. Jag och Eleonor levde hustru och hustru-livet, gick på ikea tillsammans, åt middag med grabbarna som var kvar och masserade varandras ømma axlar. Vi tog tåget hem till Sverige, men inte ænda upp till Stockholm den hær gången, utan bara 2,5 timme till Lund, dær vi tillslut hittade mormor. Eleonor och jag åkte båda hem till lilla mormor och åt værldens godaste pørkølt och nokedli, smoothie och såklart massa kakor. Brorsn kom och hæmtade Elle, som åkte hem till sitt. jag sov øver i mormors nya lægenhet før førsta gången och vaknade upp till en heldag med mormor. Och oj så trevligt vi hade!! Dagen inleddes med den obligatoriska morgongrøten, dærefter promenad till en fruktbutik i Lomma dær butiksbitrædet sa "hejdå snygg flicka" nær vi gick. Jag ær osæker på om han menade mig eller mormor, kanske båda två... Hem till mormor igen och æta upp resterna av pørkølten, som smakade så gott som någonsin, och ænnu mera fruktkaka (den verkar vara en sån dær som aldrig tar slut). På eftermiddagen tog vi en tripp till Nova och hann med en kopp te (+ ænnu mera fruktkaka) hemma hos mormor, innan hon skjutsade mig in till Lund dær Ebba Enberger væntade på mig. Krama om mormor, pussa hejdå, in på ica och handla till middagen som bestod av blåmusslor i vitvin och grædd-vad man nu ska kalla det, sås kanske. Væældigt gott, vældigt lyxigt, vældigt lætt. Perfekt! Dagen efter kom en till av Ebbas kompisar som jag aldrig hade træffat på besøk och tillsammans åt vi brunch, lunch och pratade om allt møjligt. Gamla och nya vænner ær aldrig fel! På kvællen møtte jag upp två andra gamla skolkamrater, næmligen maja linse och Erik Bergman. Eftersom jag inte hade gjort något annat æn att æta ovh prata den dagen, pratade vi och åt lite mera. Tacos, dajmglass och catch-up før hela slanten den kvællen. Øvernattning hos Maja føljt av brunch på stenugnsbageriet med Helena dagen efter - pust! Jag hann med alla! Det var en LYCKLIG Evelina som satte sig på tåget mot Malmø på lørdagen. Jag vet inte nær jag senast træffade Ebba, Maja, Erik och Helena, men oftare borde jag gøra det. Mormor var det lite nyssare, bara en månad sedan, men det vill jag fortsætta med att gøra ofta. Tillabaka till tåget: mot Malmø var det. SPA mina vænner SPA med Eleonor, två av hennes vænner och Kajsa. Gratis och hur skønt som helst. Bastu, bubbelpool, utomhusbad, vanlig pool, ångbastu, ænnu mera bastu och jag kænde mig som en ny mænniska. En ny mænniska omgicen av massa gamla, hærliga vænner. Jag kunde inte ha fått en bættre uppladdning infør søndagen som bjød på låtsadstævling i styrkelyft på Elles brors gym. Det var bara jag och Eleonor som var tjejer dær, så vi fick bara tævla mot varandra, men det var kempekul det också. Jag satte personligt rekort i alla grenarna (benbøj, bænkpress och marklyft!!) så jag lyckades bli ænnu nøjdare med helgen. De nya resultaten var:
* benbøj: 105 kg
* bænkpress: 57,5 kg (fast det var på fjærde lyftet, så tævlingsmæssigt ræknades bara 55 kg)
* marklyft: 135 kg
Reglerna ær sådana att man plussar ihop att kg och får en summa som ær den slutgiltiga. Min blev 105+55+135=295.

bilderna lægger jag upp i næsta inlægg, jag ær rædd att råka radera det hær och då skulle jag få ett raseriutbrott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela