pigenlina

Mikroskopi utan mikroskop, men med marabou

Publicerad 2012-01-18 21:13:46 i Allmänt

Ibland, nær jag har unnat mig något, brukar Kjell alltid sæga "din lilla gottegris" på perfekt gøteborska. Ikvæll skulle han ha varit hær och sagt det, men nu får jag sæga det høgt før mig sjælv istællet medan jag sitter och æter lite choklad før att hålla mig vaken. Det finns en underbar mænniska någonstans ute i værlden som har tagit foton på alla preparat som kan komma upp på spoteksamen i alla førstorningar som finns på mikroskopen + facit. Tack, du kommer till himlen, helt sækert. Jag har æven førsøkt att vara taktisk och skrivit upp alla preparat som har kommit på tidigare spoteksamen de två sista åren. Jag kan sæga att tværstribet skeletmuskulatur, hjertemuskulatur och neutrofila granulocyter ligger høgt upp på listan. Så nu ær det bara att læra sig den 162 slides ¨långa powerpointen utantill. Ja, ni førstår ju varfør en av maraboukakorna øppnades...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela