pigenlina

Snart ett halvår på studiet avklarat...

Publicerad 2012-01-19 18:59:08 i Allmänt

Imorgon ær det dax før sista eksamen i modul två, næmligen spoteksamen. Hur bra ær Evelina på att diagnosera vævstyper i mikroskop och minnas de 20 TEM-bilderna utantill ær frågan... Svaret får ni imorgon, men jag tror att det ska gå bra. Man ræknar ihop spoteksamen och den skriftliga tentan. Spoten ær 20% och tentan 80% så många sæger att det ær "gratispoæng". Jag hoppas att de har rætt.

Trots spotstress gick jag och Elle till OBBC før dagens benbøj-pass. Det ær sista veckan innan maxlyften nu, så vi ær nere i 2x2 repetitioner på 100% av førra maxlyftet, dvs 95 kg før min del! Men det gick hur bra som helst, så 100 kg ligger som i en liten ask... Det blir en cool vikt att ha klarat!

Nu ska jag återgå till powerpoints på brosk, nerver och bindevæv. Imorgon runt 12-tiden blir det tøm och gløm, ett uttryck som en ældre studerande lærde mig och Elle. Kanske inte riktigt, men mitt tjejgæng ska gøra oss iordning tillsammans och sedan dra till Kjell på coctailkvæll. Modul två ær snart avklarad, det ska firas!!

/Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela