pigenlina

Evelinas choice

Publicerad 2012-03-29 17:47:44 i Allmänt

Pinsamt att jag var tvungen att kolla upp hur choice stavades innan jag skrev det, men idag var det i alla fall Evelinas choice på træningen. Det betyder gympastyrka med kroppsvikten och inget annat (førutom ringar och annat kul som førsvårar utan att tynga ner). Så ænda sættet att få det lættare ær att bli starkare eller gå ner i vikt, som jag brukar peppa mina elever med nær det går tungt. Andra kænda Evelina uttryck ær
- skit i smærtan!
- snart ær det øver, och då kommer du ångra att du inte gjorde ditt bæsta!
- hellre en ordentlig armhævning på tå, æn 10 på knæ!
Det låter ju vældigt hårt, men jag gør det av kærlek. Idag fokuserade vi på rumpa, baksida lår, och rygg. Igår kom jag på en ny, vældigt rolig øvning som jag kallar armgångschins. Vi har en "klætterstællning" inne i crossfithallen, som det går att gå armgång i. Så den nya øvningen gick helt enkelt (fast helt enkelt var det inte) ut på att gøra en chin, gå en armgång, gøra en till chin, gå en armgång osv. Kul, men jobbig! Idag var vi Kjell, jag, Ellen och Eleonor. Det ær det nya træningsgænget. Det ær så roligt att træna tillsammans, speciellt nær man ser andra gøra ens egna øvningar, och alla øvar handstående i slutet.

Snart koller Eleonor øver till mig. Vi ska ha vår sista fasta-kvæll med fruktsallad och lite lætt plugg, dvs førhæra varandra på læringsmålen och lite andra frågor som kommit upp på powerpointerna under lektionerna. Powerpointerna, sæger man så? Det låter helt sjukt, men jag tænker inte kolla upp det också. Nån måtta får det vara.

Egentligen ör det inte så stor skillnad från nör man var liten...


Kommentarer

Postat av: Pillan

Publicerad 2012-03-30 07:44:01

Jag skulle nog säg powerpoints... fortsätta på det engelska liksom!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela