pigenlina

Hola

Publicerad 2012-03-13 16:52:09 i Allmänt

Jag åt precis vad som kan ha varit den godaste avokadon i mitt liv. Helt perfekt mogen, helt perfekt smak. En halva hamnade på mackan och den andra åkte rakt in i munnen. Och som om inte avokadon vore nog, hade jag Kalles kaviar på. Ja, ni læste rætt: Kalles kaviar. Bættre kombination æn avokado-kaviar får man leta efter. Ægg-kaviar kommer i och før sig rætt høgt upp på listan den också... men men, till något helt annat. Idag har jag gått till och från skolan. Det var vældigt skønt, eftersom det var sol hela tiden. På hemvægen hæmtade jag ut min kæra cykel, nu med hela dæck till ett pris på 90 Dkr. Inte så farligt tycker jag!

Igpr var vi ett gæng som skulle ha gått på walk in salsa, men lokalen hade blivit ændrad 3 km bort tydligen, så vi fick mysa hemma hos Eleonor istællet. Bættre lycka næsta gång! Men salsan ær bara ett steg på vægen till att bli lite mer latino innan Colombia, jag håller næmligen på att læra mig spanska också! Eller, jag børjade så smått igår med fraser som: jag heter Evelina, vill du dansa med mig?, jag mår bra, och såna saker. Nu ska jag plugga till lite nøtter och te. Jag har køpt sånt hær Yogi-te, dær det står visdomsord på varje tepåse. Nu fick jag:
"When you cannot listen, you cannot speak"
Lika spænnande varje gång.
Adios Amigos!

Kommentarer

Postat av: Lasse

Publicerad 2012-03-13 17:09:08

Avokado. När den är perfekt finns det få saker som är bättre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela