pigenlina

Vuxenpoäng

Publicerad 2012-03-28 21:45:22 i Allmänt

När vi ändå är inne på råd (jag räknar med att många läser Pillans blogg: www.pernillasplace.blogg.se) skulle jag också behöva ett. Jag har nämligen tagit tag i mitt liv och mailat ett försäkringsbolag , som ska ringa upp mig imorgon och ge mig ett erbjudande på försäkring. Eftersom jag är studerande och har anmält mig till Danske Kiropraktorforening får jag 10% rabatt på deras ungdomsförsäkring, som jag tycker låter väldigt bra. Men det står ju inget pris, så man får säkert förhandla sig fram lite. Vad är rimligt att betala, jag som aldrig har tecknat en försäkring förr? Den täcker allt, privatsaker till resa i 60 dagar - you name it. Pappa, mamma, någon? Jag vill vara beredd när de ringer...

Jag och Julia har blivit brevvänner. Det kan ha varit det bästa jag gjort hittills år 2012, det är så sjukt kul att brevväxla med henne! Och så glad man blir varje gång det ligger ett brev i brevlådan. Nu är det min tur att svara och jag ska anstränga mig till max...

Läsning imorgon igen, men det känns som om jag och Eleonor fick styr på det mesta idag. Nu har jag lärt mig varför man ska göra styrkeövningarna explosivt. Det är för att hastigheten spelar roll för musklernas, senornas, ledbrosken och skelettets respons. Ju snabbare belastning, desto mindre energi går förlorad och desto mer energi kan lagras. Man kan ta mycket belastning utan att få så mycket deformation. Värt att tänka på nästa gymbesök!

En bra sång om brevvänner:
http://www.youtube.com/watch?v=DqZloCZFMGY

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-03-29 07:49:49

Du ska ha en bra olycksfallsförsäkring och en hemförsäkring. Snåla inte. Man ska bara vara tacksam om man inte "får valuta" för de pengarna.

Framförallt måste du ha tecknat försäkring innan du reser till Colombia.

Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela