pigenlina

Mormorkaffe

Publicerad 2012-11-06 12:14:00 i Allmänt

Imorse var kaffet slut, så Ellen gjorde pulverkaffe till oss istället. När hon kom med kaffet fick jag ett så sjukt starkt doft-minne från mormors kaffe. Det luktade precis så! Vilket märke brukade du ha på kaffet mormor? Jag är helt säker på att det var samma. Det var bara honungen som saknades.
 
Igår var det spot-examen på uni. Den gick bra, så nu är det bara att ladda om till skriftliga examen imorgon. Men den är jag mindre nervös för, så det ska nog gå fint. 
 
Snart ska jag Eleonor och Kjell gå och träna, sen blir de massagekväll på lyckliga gatan. Förmodligen bästa uppladdningen inför tentan. 
 
Samma kaffe i flera generationer?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: mormor

Publicerad 2012-11-07 11:00:24

Pulverkaffet är historia, nu har jag espressomaskin.Annars har jag använt Nescafè Espresso. För min del har det ingen betydelse, jag dricker te.
Pussar och kramar i massor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela