pigenlina

Venus födelse

Publicerad 2012-11-23 07:04:36 i Allmänt

Kommer ni ihåg tavlan jag skrev om från Italien, Venus födelse? Det gjorde iaf mamma, som köpte en alldeles egen Venus födelse åt mig! Den kom igår med en postman. Mamma tyckte det var för tomt ovanför sofforna på våra interiörbilder, men inte så länge till! Jag ska bara fixa betongspik, sen lovar jag att fota mästerverket så fort jag kan!
 
Ikväll ska jag på Thanksgiving för första gången med kalkon och allt. Det ska bli supertrevligt! Men innan dess väntar en skoldag med lite anatomi och thorakalteknik. Ha en bra helg ni också hälsar Evelina och Venus!
 
""Venus födelse" (1484) av Sandro Botticelli. Målningen föreställer paret Zefyros och Chloris, vindguden och brisen som driver upp Venus på stranden. Där mottags hon av en av årstidernas gudinnor (våren) som står beredd att klä henne."
- Enligt Wiki...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela