pigenlina

Anatomi och fysiologi

Publicerad 2012-09-06 13:52:20 i Allmänt

Nu sitter Eleonor och jag i biblioteket igen. Vi har en 4 timmar lång håla som är svår att fylla med bara plugg. Inte för att det inte skulle gå mängdmässigt, utan för att plugg-moodet inte riktigt har infunnit sig ännu. Om en halvtimme börjar 2 timmars holdtime i anatomi, där jag kommer att lära mig väldigt mycket om hjärtat. Jag tycker alltid att holdtimmarna är bättre än föreläsningarna, så det ska bli roligt trots att jag är lite trött på att vara på universitetet nu. Ikväll ska några vänner över på middag runt Lyckliga gatans stora bord och hjälpa till att borra upp lampor och några hyllor. Det är nämligen betongväggar och tak i nästan hela lägenheten. Hallelujah! Jag tänker inte röra borren... Sen vankas det nog dans och öl på heidis, dit de nya ruserne (nollorna) ska idag. Det är ju trots allt första skolveckan, och då får man festa på vardagarna. Jag hade även tänkt hinna med en löptur efter skolan. Ole och jag löpte i förrgår, långt och snabbt. Vi hittade ett nytt spår som gick vid en å och där det betade kor och hästar längs med grusstigen. Men hade jag inte haft Ole med mig hade jag aldrig hittat tillbaka (eftersom vi sprang på måfå). Mitt lokalsinne är ju som det är. Jag får helt enkelt ta med mig Ole nästa gång också! Vi måste ju öva inför marathon 2013.

Ha en bra dag allesammans!
Nu har jag min kära Eleonor på andra sidan bordet varje dag. Vilken lyx! Här åt vi amerikanska bananpannkakor när jag bodde hos Ole.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela