pigenlina

Praha!

Publicerad 2012-09-18 21:41:00 i Allmänt

Nu är jag hemkommen från en weekend i Prag. Åh vilken helg! För det första är Prag en otroligt vacker stad, lägg på otroligt fina vänner på det så får ni helgernas helg. Dag ett, som var lördagen, checkade vi in på hotellet, vilade lite och gjorde sedan stan. Vi åt 1/2 duck var (eller försökte iaf), drack öl på ett bryggeri, rockade dansgolvet och testade metron. Dag två spenderade vi också på stan, såg Charles bridge och bäst av allt COLD PLAY. Konserten var så himla cool. Alla fick ett armband vi ingången son lyste under hela konserten, tillsammans med fyverkerier och underbara musikaliska cold play. Efter långt sökande efter en taxi åt vi på kära Donken och hoppade bums i säng. Upp till gratis morgonmat på hotellet och första helt oplanerade dagen. Crepes, marknader, slott, kyrkor, och ice-bar var några av sakerna vi upptäckte under den tredje dagen. Ice-bar var en bar byggd av is, där man fick en tjock jacka och vantar och ölen serverades i isglas. På kvällen åt vi på en brasiliansk restaurang där man först tog från salladsbuffén och sedan blev serverad kött efter kött vid bordet från tjeckiska servitörer som hela tiden kom med nya sorters kött och till och med grillad ananas och ost. Jag har aldrig varit så mätt i hela mitt liv!

På Charles bridge satte vi oss hela gänget på kanten och blev avbildade av världens gulligaste man som log hela tiden. Här har ni gänget från vänster: Torkild, Ole, Jag, Viktor, Karina och Maren (fram). Fett minne, det kan jag tipsa om!
Presenting ICE BAR!
 
Nu har jag internet, så räkna med täta blogginlägg!
Kramar från Lina

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-09-19 07:36:36

Äntligen är du tillbaka på bloggeriet!
Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela