pigenlina

Fantastiska dagar

Publicerad 2013-04-06 16:31:00 i Allmänt

Jag har världens bästa tvillingsyster, så är det bara. De fem senaste dagarna har varit helt fantastiska, varenda timme. Idag var Pillan och jag på en loppmarknad i Odenses mysigaste kvarter vid HC.Andersens hus. Vi fyndade ramar, ljusstakar och en ljusbricka. Pillan köpte också en fin berlock där det får plats en bild av mig. Jag är glad över att hon tyckte om Odense så mycket, det gör ju jag också, och Odense blev ännu vackrare när Pillan var här. Efter avskedet på stationen kände jag mig otröstlig och grät hela vägen hem. Väl hemma fick jag tröst av Ellen. Det som är bra med vännerna i Danmark är att alla förstår känslan att vara ifrån familjen. Jag gick ut och sprang en runda för att bli glad igen, och mötte såklart ett par tjej-tvillingra i Munke Mose. Jag längtar redan efter min andra halva! Vi har i alla fall bestämt att vi ska besöka varandra minst en gång per termin var, och att vi ska på semester i sommar. Det känns bättre när jag har det att tänka på. Vi får se var jag kommer bo i framtiden, men jag vet att det kommer vara i samma stad som Pillan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela