pigenlina

Tapas

Publicerad 2013-04-14 12:58:59 i Allmänt

Nu har jag precis städat köket efter gårdagens tapaskväll. Åh vad jag ångrar att jag inte tog bilder! Ni skulle ha sett vårt köksbord. Där fanns baconlindade dadlar, fylld paprika, foccacia med parmesan och mozarella, ost och kex, bruschetta, marinerad chorizo, vårrullar och potatissallad (kanske inte spanskt, men ändå), ananas, melon... och säkert nånting som jag glömt att rada upp! Hur gott som helst var det, och vi hade supertrevligt. Lasse och Inge hade gjort panacotta till efterrätt, den var super. När alla var mätta och belåtna gick vi vidare till Sara som bor precis runt hörnet, innan vi tog i byn (som man säger). Det var en riktigt lyckad kväll, även om jag fick rödvin över mig 2 gånger, varav en i ögat. Show must go on! Snart kommer Maren och Viktor över på foccacia-frukost. Sen tar vi turen runt Munke Mose och köper glass. Idag är det strålande sol i Odense, jippie!!
 
Bild från Munke Mose då det var som vackrast...

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2013-04-14 21:08:30

Ja, studentmaten är inte så tokig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela